KÁROLY KINCSES: THE MANY AND THE ONE A SOKAK ÉS AZ EGYEK Amióta Ember az ember, Művészet a művészet, azóta mindig akadtak és akadnak olyanok, akik ilyen-olyan okból nem álltak bele a fősodorba. Nem úgy éltek, nem úgy alkottak, mint a sokak. Ez önmagában természetesen nem értékítélet, a sokak között is volt-van szépszámmal tehetséges, és az egyek között is akad-akadt hótt tehetségtelen, csak feltűnni vágyó, nyomulós, nagyjából hasonló számban. Ám ha valaki a huszonegyedik században, a digitalizáció vadkapitalizmusában, […]
Travel
Journal
When, while the lovely valley teems with vapour around me, and the meridian sun strikes the upper surface of the impenetrable foliage of my trees.
ÁFRA JÁNOS: SÉRÜLÉKENY TESTEK, FELSZABADÍTOTT TÁTGYAK Fotóművészet / LXIV. / 2021.2. Civilben orvosként, gyerekpszichiáterként dolgozol. Mennyire érzed ennek a termékenyítő erejét a fotográfiai praxisodban? Kölcsönhatásban van vagy inkább komplementer viszonyban egészíti ki egymást az életedben ez a két hivatás? Nem szeretem keverni a két dolgot, de tagadhatatlan, hogy a pszichológiához való vonzódásom meghatározó a fotográfiai munkáimban. Ez sokszor tetten érhető a témaválasztásban, a projektjeim koncepciójában és talán valamiféle többletérzékenységet is jelent. Gyermekkorom óta érdekelt a pszichológia és a vizualitás. Rengeteg […]
ÁFRA JÁNOS: A FIGYELEM ÖRÖK KÖRFORGÁSA EGY IGAZSÁGTAGADÓ KORBAN Magyar Műhely 196 A fényképek némasága A tágabb értelemben a megtévesztés aktusára, vagyis a kitaláltságra, szűkebben véve pedig elsősorban narratív prózai alkotásokra használatos „fiction”, valamint a képekre többesszámban utaló „pictures” kifejezések kontaminációjával előálló Fictures projektcím szemléletesen mutat rá arra a kiegészítések sorában alakuló, ugyanakkor a kifejezésmódok önérvényűségét elbizonytalanító jelentésmozgásra, amelyet a Burai Árpád groteszk-mágikus prózái és Varga Tamás archaikus fotóeljárással készült képei alkotta sorozat értelmezésekor tapasztalunk. A kifejező lexikai szóvegyítést az […]